Quito

26 juli 2014 - Quito, Ecuador

Vannacht niet echt goed geslapen. Te vroeg naar bed gegaan en midden in de nacht wakker geworden, vervolgens weer moeilijk in slaap gekomen. Dat zijn de naweeën als je 7 uur tijdsverschil hebt.

Na een ontbijtje naar binnen gewerkt te hebben besloten om een stukje te gaan lopen.

Hotel zit op de grens tussen oud en nieuw Quito in een gezellige wijk. Het leven speelt zich hier af op straat.

Bij toeval uitgekomen bij de toeristenbus die in Quito rond rijdt. Ik dacht bij mezelf… waarom ook niet.

plattegrond busreis

Dus op de bus gesprongen en een rondje Quito gedaan. Krijg een mooi overzicht van de stad met zijn hoogte punten; kathedralen, parken, old town en een schitterend uitzicht over de stad.

040uitzicht

’s-Middags nog geskyped met de familie en mijn fiets in mekaar gezet. Dan is het ook echt op. De reis, de hoogte beginnen zijn tol te eisen. Morgen weer verder.

1. Timmermans Eric:
    27 juli 2014
    Kijk uit naar je volgende verhalen.
    Groet Eric
  2. Martin van der meijden:
    27 juli 2014
    Joost, (verslag 1)
    Op de eerste zondag zonder Joost werd ik al meteen met mijn neus op de feite gedrukt,want ik mistte een grote rug voor mij en dat scheelt toch veel wind.
    We reden vandaag maar met 4 man naar Bokhoven omdat een aantal er voor gekozen had een proefrit van 75km van de leyetocht te fietsen.
    Maar zoals altijd zat het tempo er flink in en mocht Steef als eerste over de streep.
    Een lekker bakkie koffie op,ff de emoties van de rit los gelaten daarna de normale weg naar huis,gedoucht en lekker op de bank.

Groetjes Martin (de groene trein)
  3. Domien van Iersel:
    28 juli 2014
    Hé Joost,
    Ik ga je zeker volgen! Geniet van deze bijzondere reis en wees voorzichtig!
  4. Jan en Annie van Haaren:
    28 juli 2014
    Joost heel veel succes met deze grote uitdaging.We zijn erg benieuwd naar je eerste reisverslag.We gaan je zeker volgen.
  5. Harry Gubbels:
    29 juli 2014
    Hoi Joost , Ik ben benieuwd naar je (fiets)reisverslagen.
    Nu eerst een dag of twaalf op vakantie ( Cuba en helaas zonder fiets) maar ik zal je daarna zeker gaan volgen via de site.
    Veel succes en plezier.
  6. Harrie van Valderen:
    29 juli 2014
    Hallo Joost, ga zeker je reisverslagen volgen. Snap je nu hoe lastig het is om in conditie te blijven als je zo regelmatig een weekje weg bent met soortgelijk tijdsverschil?
    Heel veel succes, plezier en geniet ervan!
    Ga proberen nu weer aan de conditie te werken zodat Martin ook achter mij kan gaan zitten :-)
  7. Micha:
    30 juli 2014
    Succes Joost!
    Zet hem op en niet te vaak lek rijden he!
    Wij zullen wel werken :-)

Groeten vanuit Down Under,
    Micha