De laatste dagen voor en het vertrek

26 juli 2014 - Quito, Ecuador

Terug van een dik weekje vakantie aan de Hollandse kust kunnen de definitieve voorbereidingen beginnen. Het klaarzetten om eea te pakken.

Wat moet je in godsnaam meenemen en beter niet meenemen als je een ½ jaar op reis gaat.

Na wat wikken en wegen voor de volgende opzet gekozen:

Fietsdoos met hierin fiets en kampeerspullen (tent, slaapmat, slaapzak en aanverwante artikelen).

012013

Was nog lastig om vervoer te vinden voor de fietsdoos (1,5x0,7x0,2cm). De oplossing blijkt dicht bij huis. De auto van paps en mams.

Verder een rugzak met de fiets- en dagelijkse kleren, toiletspullen ed.

Als handbagage een klein rugzakje met wat te lezen, de elektronica en natuurlijk veul drop.

Besloten om het ‘familiecadeau” maar niet in te pakken. Hoe lelijk kun je het maken.

005

Het kost wat puzzelen, passen en meten maar dan heb je ook wat. Precies volgens de bagage eisen van Iberia!!!!

De laatste dag breekt aan. Intussen is er een heuse vliegtuig crash geweest boven de Oekraïne. Dit heeft iedereen aardig geraakt. Ook bij mij hakt het er behoorlijk in. Zit straks een uurtje of 16 in het vliegtuig. Gelukkig niet over oorlogsgebied.

Verders nog wat van het mooie weer genoten, een keer lekker barbecueën met de jongens en Anita. Onder het genot van een drankje en hapje nog wat relikwieën uitgewisseld die ons in de mogelijke moeilijk tijden er doorheen slepen.

Vandaag 23-7-2014 nog een laatste rondje gemaakt langs de vaders en moeders en dan vannacht om 4 uur richting Brussel voor de grote trip.

Op de luchthaven emotioneel afscheid genomen van mijn gezinnetje. Door de gate en het avontuur kan beginnen.

Afscheid

1. Timmermans Eric:
    27 juli 2014
    Hoi Joost.
    Wat een fantastisch avontuur ga je tegemoed.Teveel om op te noemen als je terug bent natuurlijk en daarom ook prima om er steeds een reisverhaal van te maken.Geniet ervan!
    Eric